Pelik.

Aku.

Aku faham jak kenapa.
Tapi lama aku diamkan.
Senyap jak, pekakkan telinga.

Tapi malam ni, aku xtahu kenapa,
Sayu jak aku rasa,
Bantal pun dah basah.

Kaler contra. Aku gelakkan saja.
Dan senyap.

Mungkin orang tak tahu seluar seluar baggy itu pemberian mama,
Aku mau beli baru, dia cakap,
‘Tak pa ambik mama punya’

‘Besar kan size nya? Tutup aurat juga’

Aku garu garu kepala, tak pa lah.
Aku pakai je lah, mama suruh.

Aku, kalau boleh xnk lawan cakap mama,
Tahu tak, berapa kali mama berperang di atas meja tu?
Tahu tak, hancur hati aku bila xboleh balik rumah, sebab..
Dan, aku xda di sisi mama.

Bagi aku peluang jadi anak yang solehah.
Gelaklah.Tak mengapa,
mama ku senyum,
Itu cukup sudah.

Tudung tudung itu. Haha
Pemberian sahabat.
Yang sanggup beri aku, walau jarak beribu batu.

Memang penat la kalau mahu dilayan karenah manusia,
Pakailah apapun, asal tutup sini, tutup sana.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s